Pages

2009. márc. 6.

János Vitéz : A Szinpadi Darab (Modernizált Verzió - Nemzeti Szinház)

Huuh,mióta a Tűzvonalban című magyar krimi sorozatot nézzem,azóta elkezdett érdekelni a színház,eddig egyszer voltam úgy komolyabban színházba,és ráadásul nem is akárhol,hanem a MAGYAR NEMZETI SZÍNHÁZBA ! Ma voltam ott másodjára,legelőször amikor ott voltam akor a Hamvas Béla egyik művét : A Szilveszter című darabot láttam.

Most másodjára viszont a híres-hírhedt Kacsoh Pongrácz egyik művét láttam a színpadon ! A mű címé : János Vitéz ! Iszonyatosan tetszett az előadás,csak sajnos a II. szereposztású változatot láttam,és nem azt amelyikben a kedvenc színészem (Stohl András) szerepelt,hanem valami Mátyássy Bence nevezetű forma ! Viszont így sem lettem letörve,mivel a két kedvenc sorozatomból volt két kedvenc színészem,az egyik kedvencem Hevér Gábor (aki mellesleg az Amerikában,és már itthon is oly sikeres Szökés című sorozatban szinkron színész,és Michael Scoefild-nek a hangja) a másik kedvencem meg Csoma Judit (aki a Tűzvonalban című magyar krimi sorozatban Herceget alakítja) Amikor néztem ezt a János Vitéz című darabot,és megláttam benne Csoma Juditot mint Iluska mostoháját,akkor azon gondolkodtam,hogy Judit miért játszik állandóan negatív szereplöket ?? A Tűzvonalban igaz hogy Herceget alakítja (aki a sorozatban egy magyar női James Bond,és bárhol és bármikor bevethető. De mint a harmadik évad elején kiderül,nem egy pozitív szereplő,legalábbis én eddig ezt szűrtem le a látott részek alapján,hogy később mi lesz,az még rejtély !

Szóval maga a darab nagyon tetszett,(igaz,ez egy modernebb változat,amit Alföldi Róbert irt át,örök hála neki) A dal játék három felvonásos.A színpadon három helyszínt jelenítenek meg : Az alföldet,ahol Kukorica Jancsi legel,és megszólítja Iluskát,a második helyszín az a Francia király vára,és a harmadik helyszín (most kapaszkodjatok meg,egy lepukkant Metró állomás (ami mellesleg egy kicsit hasonlít a Nyugati Aluljáróhoz)

A harmadik felvonás úgy indul,hogy a néző meglátja ezt a szörnyű,ám de annál Pestiesebb aluljárót,és azt ahogy Jancsi egy padon alszik,majd barátja Bagó elkezdi ébrezgetni,hogy keljen fel.Közben egy üveg ajtóra egy mozgó metró képét vetítik ki,majd amikor Jancsi felkel,akkor barátjával elkezdenek veszekedni mindenféle dolgon,de aztán kibékülnek.A darab vége felé Jancsi Iluska sírjáról való fekete rózsát az ajtó elé dobja,az ki nyílik,és egy pár örömlány özön be rajta,köztük Jancsi igaz szerelmes is Iluska.Jancsi igaz barátja Bagó elmegy az aluljáróból,Az igaz,hogy az eredeti darab végén öngyilkosságot követnek el,itt viszont János vitéz rá talál örök szerelmére Iluskára,aki mellesleg öröm lány,de idővel elkezd neki hiányozni a pusztaság,és kimegy azon ajtón.Iluska is utána akar menni,de "udvarhölgyei vissza húzzák",és így végződik a darab ! Szóval aki szereti a régi,ám de modernizált darabokat,annak nyugodt szível tudom ajánlani !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése